သင္စကားေၿပာတတ္ၿပီလား???

သင္စကားေၿပာတတ္ၿပီလား???======(စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုလုပ္ေတာ ့မယ္ဆိုရင္ ) ေလာ ကမွာ အခက္ဆံုးအလုပ္ကိုေၿပာပါဆိုလွ်င္ စကားေၿပာၿခင္းၿဖစ္မည္ထင္သည္(ကြ်န္ေတာ္ ့အၿမင္)။ စကားကို ၁ ႏွစ္၀န္က်င္ေလာက္ဆိုလွ်င္ လူတိုင္းနီးပါး စေၿပာတတ္ၿပီၿဖစ္သည္။ တစ္သက္လံုးလဲ ေၿပာေနရၿခင္းၿဖစ္သည္(တစ္သက္လံုးလဲ သင္ယူေနရာေသာ အရာတစ္ခုၿဖစ္မည္ထင္သည္) ဘာလို ့စကားေၿပာၿခင္းသည္ ထိုမွ်ေလာက္ရွဳပ္ေထြးေနသနည္း....?.......... စကားေၿပာၿခင္းသည္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ အသိညဏ္၊ပတ္၀န္းက်င္၊ အေတြ ့အၾကံဳ၊ ဆက္ဆံေရးမ်ားေဒြးေရာယွက္တင္ၿပီးမွထြက္လာေသာအရာတစ္ခုၿဖစ္၏။ ဘာသာစကားေပါင္းစံုသင္ရလြယ္ခ်င္လြယ္မည္.....ဓေလ ့ေပါင္းစံုႏွင္ ့(လူေပါင္းစံုႏွင္ ့) ကိုက္ေသာ စကားေၿပာၿခင္းကား နက္နဲ သိမ္ေမြ ့လွေသာအရာၿဖစ္၏။ ထိုသို ့ခက္လွေသာ စကားေၿပာၿခင္းကို ပိုမိုလြယ္ကူအစဥ္ေၿပေစရန္ ၃ မ်ိဳးခြဲ ၿပီးေလ ့လာၾကည္ ့လို ့ရပါသည္။ ၁) Linear Active-ထိုသူမ်ားသည္ စကားကို official channel မွသာအေၿပာမ်ားပါသည္။ ထိုသူမ်ားသည္ အလုပ္ၿပီးေၿမာက္ေရးကိုသာအေလးထား၏ အရမ္းတိက်ေသာ အစီအစဥ္ Plan မ်ား အခ်က္အလက္မ်ားကို အထူးၿပဳၾက၏။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ား အကိုးအကားမ်ားၿဖင္ ့ေၿပာၾကသည္။ တစ္ခုၿပီးမွတစ္ခုလုပ္သူမ်ားၿဖစ္သည္။ တိက်၏၊ အစီအစဥ္က်၏ အခ်က္အလက္စံုလင္ေထာင္ ့ေစ၏ လမ္းရိုးလမ္းမွန္ကသာအေကာင္းဆံုးသြား၏။ အေနာက္တိုင္းသားအမ်ားစု သို ့မဟုတ္ အေနာက္တိုင္းဆန္ေသာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသားက်ေလ ့ရွိ၏ ၂) Multi-Active-ထိုသူမ်ားသည္ စကားကို informal channel မွသာအေၿပာမ်ားသည္။ (meeting မွာ ဘာမွမေၿပာ...ညစာစားပြဲမွ အလုပ္အေၾကာင္းညွပ္ေၿပာတတ္သူမ်ားၿဖစ္၏) သူတို ့သည္ေၿပာၿခင္းႏွင္ ့နားေထာင္ၿခင္းကိုတစ္ၿပိဳင္ထဲလုပ္ႏိုင္ၾက၏ ။ စကား၀ိုင္းစိုေၿပမွဳ ေခ်ာေမြ ့မွဳကိုအေလးထား၏ ထိုသူမ်ားသည္ စကား၀ိုင္းတိတ္ဆိတ္သြားသည္ကိုလံုး၀မၾကိဳက္ပါ။ ထိုသူတို ့သည္ Product အေၾကာင္း ထက္လူမွဳဆက္ဆံေရးကိုပိုအေလးထား၏ (ဆက္ဆံေရးႏွင္ ့ယံုၾကည္မွဳ ကိုအရင္တည္ေဆာက္ၿပီးမွေရာင္းၾက၏ ၊ စီးပြားေရးလုပ္ၾက၏။ Linear Active မ်ားလိုထုတ္ၿပန္ခ်က္ မ်ား စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ဦးစားသိပ္ေပး အယံုအၾကည္မရွိၾကပါ။ ထိုသူမ်ားသည္ အခ်ိန္ဇယားမ်ား ေနာက္ဆံုး dead line မ်ားကိုအေလးထားေလ ့သိပ္မရွိတတ္(အခ်ိန္မတိက်တတ္) ။ ထိုသူမ်ားသည္ အေၿခအေန ႏွင္ ့အခ်ိန္အခါကိုၾကည္ ့ၿပီးမီးစင္ၾကည္ ့ကၿခင္းမာ်း အရွဳပ္အေထြးၿပသနာမ်ားကိုေတာ ့ရွင္းတတ္သည္ ့ေနရာတြင္ထူးခြ်န္တတ္၏ သူတို ့၏စီးပြားေရးလုပ္ပံုတြင္အဓိကေထာက္တိုင္ေတြကေတာ ့ ၾသဇာတိကမ၊ စည္းရံုးဆြဲေဆာင္သိမ္းသြင္းၿခင္းမ်ား ပရိယယ္ၾကြယ္ၿခင္းမ်ား ေစ ့စပ္ညွိႏွိဳင္းႏိုင္ၿခင္းမ်ားၿဖစ္တယ္။ ၃)Reactive- Listening Culture လို ့လဲေခၚတတ္ ေသး၏။ စကား၀ိုင္းတြင္နားေထာင္ၿခင္းကိုအေလးေပး၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ခု ေဆြးေႏြးခ်က္တစ္ခု ကို စခဲသူမ်ားၿဖစ္၏(အရင္အကုန္နားေထာင္ၿပီးမွ အားလံုးႏွင္ ့သင္ ့ေတာ္မည္ ့အရာကိုခ်ၿပေလ ့ရွိသူမ်ားၿဖစ္၏) စကားၿဖတ္ေၿပာေသာအေလ ့အထလံုး၀မရွိ။ တစ္ၿခားတစ္ဦးစကားေၿပာ ၿခင္းၿပီးဆံုးၿပီးေနာက္ခဏၿငိမ္သက္ၿခင္းၿဖင္ ့ေလးစားမွဳကိုၿပေလ ့ရွိ၏ ခိုင္မာေသာအၿမင္တစ္ခုတည္းကိုခ်ၿပခဲ၏( အၿမင္တစ္ခုဘယ္ေလာက္ၿပည္ ့စံုေကာင္းမြန္မြန္ လူတိုင္းလက္မခံႏိုင္ေသာသေဘာကိုနားလည္၏) ေၿပာၿပီးသားကိုလည္းထပ္ခါထပ္ခါေၿပာေလ ့ရွိ၏( အထင္အၿမင္လြဲမွားမွဳ နားလည္မွဳလြဲမွားမွဳမရွိေစရန္ၿဖစ္သည္) (အထူးသၿဖင္ ့တရုတ္လူမ်ိဳးစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားလုပ္ေလ ့လုပ္ထရွိသည္) ထိပ္တိုက္ေတြ ့ဆံုၿခင္းမ်ားေရွာင္ရွားေလ ့ရွိသည္။ အၿခားဖက္ႏွင္ ့လဲသင္ ့ေတာ္မည္ ့နည္းလမ္းရွာမေတြ ့မၿခင္းဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်ေလ ့မရွိ စကားလံုးမ်ားထက္လူ ့အရိပ္အကဲ မ်က္ႏွာေပးေလသံတို ့ကိုသာအေလးထားေလ ့ရွိတတ္သည္။ (Facts မ်ား အစီအစဥ္္ဇယားမ်ား ဂရပ္ဖ္မ်ားအေလးထားမွဳမရွိသေလာက္ၿဖစ္သည္) ၃ ခုလံုးဘယ္ဟာမွားသည္ မွန္သည္ မဟုတ္ပါ။ လူ ့သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ယဥ္ေက်းမွဳမ်ားကလာေသာဓေလ ့စ၇ိုက္တစ္ခုၿဖစ္ပါသည္ အေပၚကသံုးခုအေၾကာင္းဖတ္ၿပီး ငါကေတာ ့ဘာ အဲဒါေၾကာင္ ့သူနဲ ့အဆင္မေၿပတာေတြးေနပါသလား?မဟုတ္ပါ။ တစ္ဖက္ႏွင္ ့တစ္ဖက္ၿဖည္ ့ေပးရမည္ သတိထားေပးရမည္ၿဖစ္သည္။ Language Personality Culture ကိုေၿပာင္းမရပါ။ အဆင္ေၿပေအာင္ညွိေနရမည္သာၿဖစ္သည္။ တစ္ဖက္၏ အားသာခ်က္ကိုသံုရမည္ၿဖစ္သည္။ စီးပြားေရး လူမွဳဆက္္ဆံေရးသည္အမွန္အမွားထက္ေၿပလည္ေအာင္နားလည္ညွိယူၿခင္းသာၿဖစ္၏ ႏွစ္သစ္မွာလူတိုင္းႏွင္ ့ေၿပာဆိုဆက္ဆံအလုပ္လုပ္တတ္ပါေစ။ အထက္ပါ သံုးေယာက္တစ္ေယာက္ႏွင္ ့တစ္ေယာက္ေတြ ့လွ်င္တစ္ေယာက္၏ ၿပဳမူေၿပာဆုိပံုသည္ တစ္ၿခားသူအတြက္(သတိမထားမလွ်င္အၾကီးအက်င္ေစာ္ကားသလိုၿဖစ္တတ္၏) (အထက္ပါ သံုးေယာက္အမ်ားဆံုးေတြ ့ရေသာႏိုင္ငံမ်ားကိုၿပထားပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံအေရွ ့တိုင္းသားေပမယ္ ့အေနာက္တိုင္းပံုစံႏွင္ ့လုပ္ေသာသူမ်ားရွိႏိုင္ပါသည္။ အေနာက္တိုင္းတြင္လဲ အေရွ ့တိုင္းပံုစံမ်ားလဲေတြ ့ႏိုင္ပါသည္။)

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »