Startup Idea တစ္ခုအတြက္ စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္ (၁၀)ခ်က္

Startup Idea တစ္ခုအတြက္ စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္ (၁၀)ခ်က္
12:49 PM featured, Startups

Idea ဆိုတာတကယ္ေတာ့ အေရးမႀကီးလွပါဘူး.။ တကယ္အေရးႀကီးတာက အဲဒီ Idea ကို ဘယ္လိုအေကာင္အထည္ ေဖာ္မလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္.။ ကမာၻ႔အေတာ္ဆံုးပါဆိုတဲ့ Entrepreneur ေတြေတာင္မွ သာမာန္ Idea ေလးတစ္ခုကို လုပ္ရင္း က်႐ံႈးသြားႏိုင္ပါတယ္.။

Founder Institute ရဲ႕ Founder နဲ႔ CEO ျဖစ္သူ Adeo Ressi ဟာ idea ကို ခ်ဥ္းကပ္ရာမွာ အသံုးဝင္တဲ့ Structure တစ္ခုကို ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ပါတယ္.။ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကို သင့္ Idea နဲ႔ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆးၾကည့္ပါ.။ ကိုက္ညီတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ ေအာင္ျမင္မႈလမ္းစေပၚ ေရာက္ေနၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္.။

(၁) သင့္ႏွလံုးသားက လိုလားေတာင့္တေနတဲ့ အရာျဖစ္ရဲ႕လား...
သင့္အေနနဲ႔ ပိုက္ဆံရဖို႔အတြက္ပဲ ရည္ရြယ္ထားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေနရာမွာတင္ ရပ္လိုက္ပါ.။ ပိုက္ဆံဆိုတာ သင့္ကို စိတ္ဓါတ္တက္ၾကြေအာင္ လုပ္ႏိုင္တာမွန္ေပမယ့္ အခက္အခဲနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ ေက်ာ္လႊားဖို႔ တြန္းအားေပးဖို႔ မလြယ္ပါဘူး.။

သင့္ရဲ႕ Idea ကို ေနာက္ (၁၀) ႏွစ္ၾကာအထိ ဒီပံုအတိုင္း ဆက္ၿပီး လုပ္ႏိုင္မလား စဥ္းစားပါ.။

(၂) Simple ျဖစ္ရဲ႕လား.။
Idea အႀကီးႀကီးေတြဟာ ေမြးဖြားလာတာမဟုတ္ပါဘူး.။ အရင္ရွိၿပီးသားေပၚမွာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္.။ Mark Zuckerberg ဟာ ထိုင္ေနရင္းနဲ႔ ထၿပီး "ငါေတာ့ Social Network ေထာင္ဦးမွ” လို႔ စဥ္းစားမိတာမဟုတ္ပါဘူး.။

ကမာၻကို ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့ Idea ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အစပိုင္းမွာ ႐ိုး႐ိုးေလးစခဲ့ၿပီး ခုက်ေနာ္တို႔ ျမင္ေနရတဲ့အေနအထားအထိကို အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္.။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ျပႆနာတစ္ခုကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ ဆိုတာကေန စတင္ပါ.။

(၃) ေငြဝင္မယ့္လမ္းေၾကာင္း အနည္းဆံုး တစ္ခု ရွိရဲ႕လား.။
Startup အခ်ိဳ႕ဟာ ဝင္ေငြလမ္းေၾကာင္း (၁) ခုထက္မနည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္.။ (၄-၅) ခုလဲျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္.။ သင့္လုပ္ငန္းကေန ဝင္ေငြလမ္းေၾကာင္း (၁) ခုေတာ့ အနည္းဆံုးရွာၾကည့္ပါ.။ (၁) ခုမွကုိ ရွာမရဘူးဆိုရင္ေတာ့ လုပ္မေနပါနဲ႔ေတာ့.။

(၄) ဝင္ေငြရဖို႔ အဆင့္ဘယ္ႏွဆင့္ေလာက္ ေက်ာ္ျဖတ္ရမလဲ.။
သင့္အတြက္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ဝင္ေငြရဖို႔ အဆင့္ဘယ္ေလာက္ေလာက္လိုမလဲဆိုတာ စဥ္းစားပါ.။ အဆင့္ (၃) ဆင့္အတြင္း ရမယ္ဆိုရင္ အေကာင္းဆံုးပါ.။

(၅) Customer ကိုသိရဲ႕လား.။
သင့္ရဲ႕ Product/Service ကို အငမ္းမရလိုအပ္ေနတဲ့ Customer တစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိကိုရွိရပါမယ္.။ အဲဒီ Customer ကိုရွာပါ.။ သူ႔လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း လိုက္လုပ္ပါ.။

ရွာမရဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ Customer အေနနဲ႔စဥ္းစားပါ.။ ကိုယ့္အတြက္ကိုယ္ လုပ္ပါ.။

(၆) ေစ်းကြက္ကို သိရဲ႕လား.။
ဘယ္အတိုင္းအတာထိ ေအာင္ျမင္မႈရႏိုင္မလဲ ဆိုတာကို စဥ္းစားပါ.။ ကိုယ္ေဖာက္ရမယ့္ ေစ်းကြက္ကို သတ္မွတ္ၿပီး ေလ့လာပါ.။

(၇) ႀကီးမားတဲ့ ေစ်းကြက္ေတြကို ရည္ရြယ္ပါ.။
လူ (၁၀)သန္းေအာက္သာ user ရွိႏုိင္တဲ့ ေစ်းကြက္ေတြထဲက ကုမၸဏီေတြဟာ ေဒၚလာဘီလီယံခ်ီၿပီး တန္ဖိုုးရွိလာဖို႔ မလြယ္ကူပါဘူး.။ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းကြက္အေသးစားေလးေတြကို သိမ္းပိုက္ရင္း အခ်ိန္ကုန္မခံပါနဲ႔.။ ပိုႀကီးတဲ့ ေစ်းကြက္ကို ရည္ရြယ္တက္လွမ္းပါ.။

(၈) Unique ျဖစ္ပါ (သို႔) ဝွက္ဖဲရွိပါ.။
သင္ရည္ရြယ္တဲ့ ေစ်းကြက္အတြင္းရွိၿပီးသား သင့္ Product/Service နဲ႔ ၿပိဳင္ဘက္ေတြထက္ သင့္မွာသာတဲ့အခ်က္ ဘာရွိပါသလဲ.။ သင္က ပိုကြ်မ္းက်င္လား.။ ဝွက္ဖဲကိုင္ထားသလား.။ သို႔မဟုတ္ သင္တစ္ေယာက္တည္းရွိသလား စဥ္းစားပါ.။

(၉) Negative အေတြးအေခၚေတြကို ဖ်က္ဆီးပါ.။
သင့္ Idea ကို ဆန္႔က်င္ဖ်က္ဆီးတဲ့ အျခား Negative အေတြးအေခၚေတြကို ရွာပါ.။ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေျဖရွင္းၾကည့္ပါ.။

(၁၀) Idea ကို မွ်ေဝပါ.။ အႀကံဥာဏ္ေတာင္းခံပါ.။
ကိုယ့္ Idea ကို သူမ်ားယူသြားမလားလို႔ မစိုးရိမ္ပါနဲ႔.။ Feedback ေတာင္းခံပါ.။ ရတတ္သေလာက္ လူမ်ားကို ေမးပါ.။

အထက္ပါအခ်က္မ်ားကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု လုပ္ေဆာင္ၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ ေျပးလမ္းေပၚေရာက္ပါၿပီ.။ သင့္ Idea ကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္လို႔ရၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

Aung Mon Chan:

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »