စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခုရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈဆုိတာ (Customer) အရည္အတြက္ မ်ားစြာပို္င္ဆုိင္ေနျခင္းလုိ႔လည္း ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ကမၻာ႔ရဲ႕ Customer သီအုိရီတစ္ခုကေတာ့ (No Customer = No Business) ပါပဲ၊ ေဖာက္သည္ေတြသာ မရွိခဲ့ဘူးဆုိရင္ စီးပြားေရးဆုိတာလည္း မရွိပါဘူးတဲ့။ တရုတ္ျပည္ရဲ႕ သန္းၾကြယ္သူေဌး Alibaba ဂ်က္မရဲ႕ (10 Rules for Success) ရဲ႕ စီးပြားေရးမွာ သူဦးစားေပးတာေတြက ပထမဆုံး Customer၊ ဒုတိတယက Staff ၊ တတိယက Shareholder ဆုိၿပီး (ပထမဆုံးဦးစားေပးတာက) Customer ျဖစ္တယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။
အားလုံးေသာ Customer တုိင္းဟာ Value ဆုိတဲ့ (တန္ဖုိးတရား) ကုိေရွ႕ရႈတက္ၾကပါတယ္။ သေဘာတရားမွာေတာ့ Value = Benefit / Cost ပါပဲ၊ သူတုိ႔ေပးလုိက္တဲ့ ကုန္က်စရိတ္-အခ်ိန္ထက္စာရင္၊ ျပန္ရလုိက္တဲ့ တန္ဖုိး-အရည္အေသြးက ပုိေကာင္းေနရင္ေတာ့ Customer Satisfy (ေဖာက္သည္ စိတ္ေက်နပ္မႈ) ဆုိတာ ျဖစ္လာပါတယ္၊ Customer Satisfy စိတ္ေက်နပ္တဲ့၀ယ္ယူသူတုိင္းဟာ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ထပ္ၿပီးဆက္သြယ္တက္ၾကသလုိ၊ Dissatisfy စိတ္ေက်နပ္မႈမရခဲ့ရင္ေတာ့ တခါသာ ခ်ိတ္ဆက္-ဆက္ဆံ သြားမွာျဖစ္ၿပီး ေရရွည္အတြက္ ေဖာက္သည္ ျဖစ္လာဖြယ္ေတာ့ မရွိႏုိင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ၀န္ေဆာင္မႈဟာ အလြန္အေရးၾကီးတယ္ဆုိတာကုိ If your Service Poor, Customers will stop doing business, Not product Quality because of they Feel Poorly Treated ဆုိတဲ့သေဘာအတုိင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းတုိင္းမွာ (3-C ဆုိတဲ့) မိမိရဲ႕ Company ကုမၸဏီ၊ မိမိရဲ႕ Competitor ျပိဳင္ဘက္၊ မိမိရဲ႕ Customer ဆုိၿပီး အဓိက အာရုံစုိက္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေခတ္ျပိဳင္စီးပြားေရးျဖစ္လာတာနဲ႔ Customer ဆုိတာ (Value - တန္ဖုိးတရားပုိေပးႏုိင္တဲ့) ဘက္ကုိ ယုိင္လဲမွာျဖစ္ပါတယ္။ မိမိက တန္ဖုိးပုိေပးရင္ မိမိဘက္မွာရွိၿပီး၊ Competitor က တန္ဖုိးပုိေပးရင္ အျပိဳင္ဘက္မွာရွိႏုိင္သြားမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ စီးပြားေရးတစ္ခုမွာေတာ့ အဓိက အာရုံစုိက္ရမွာေတာ့ မိမိေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ စိတ္ေက်နပ္မႈကုိ အျမဲတမ္းေပးေနဖုိ႔လုိပါတယ္။
Customer ၀န္ေဆာင္မႈအတြက္ အလြယ္ကူဆုံးေသာ (I AM BUY) ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ျပခ်က္နဲ႔ ကုိးကားေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
I – Immediately Acknowledge (ေဖာက္သည္ကုိ အသိအမွတ္ျပဳေပးႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္)
A – Anticipate and Ask (ေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ လုိအပ္မႈကုိခန္႔မွန္းႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္)
M – Meet Expectations (ေဖာက္သည္ရဲ႕စိတ္ေက်နပ္မႈကုိ ၀န္ေဆာင္ေပးဖုိ႔လုိပါတယ္)
B – Be Friendly (ေဖာက္သည္ေတြကုိ ေႏြးေထြးရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံေပးမႈရွိဖုိ႔လုိပါတယ္)
U – Thank U, (ေဖာက္သည္ေတြကုိ ေက်းဇူးတင္တဲ့ အျပဳအမူ အျမဲျဖစ္ဖုိ႔လုိပါတယ္)
Y – Say Yes (အဆင္ေျပမႈအသြင္ ဟုတ္ကဲ့ေစေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ိဳး ရွိဖုိ႔လုိပါတယ္)။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ နယ္အသီးသီးမွာရွိၾကတဲ့ Customer ေတြနဲ႔ Client ေတြကုိ ဒီေရးသားမႈနဲ႔အတူ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိၾကတဲ့ စြန္႔ဦးတီထြင္မႈလုပ္ငန္းေတြ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြရဲ႕ အေရးၾကီးဆုံးအခ်က္ျဖစ္တဲ့ Customer ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သိထားသင့္တဲ့ အခ်က္တခ်ိဳ႕ကုိ မွ်ေ၀ေဖာ္ျပေပးရင္း ေအာင္ျမင္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းစုမ်ားအျဖစ္သုိ႔ ဖန္တီးႏုိင္ဖုိ႔.....
Share this