လုပ္ငန္းတိုးတက္ေအာင္ျမင္လာဖို႔ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္ေမးၾကည့္ရမည့္ ေမးခြန္း (၁၀)ခု"

လုပ္ငန္းတိုးတက္ေအာင္ျမင္လာဖို႔ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္ေမးၾကည့္ရမည့္ ေမးခြန္း (၁၀)ခု" ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ ၁၀၀% စိတ္ပါလက္ပါ ႀကိဳးႀကိဳးစားစားႏွင့္ အလုပ္လုပ္မည့္၀န္ထမ္းေတြရွိေနျခင္းက မိမိလုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ဖို႔ေတြထဲက အခ်က္တစ္ခုပါ။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြဒီေန႔အႀကီးမားဆံုးရင္ဆိုင္ေနက်ရတဲ့ျပသနာတစ္ခုဟာ အရည္အခ်င္းရွိ၀န္ထမ္းရွားပါးျခင္းပါ။ ၀န္ထမ္းအမ်ားစုက မိမိ၀ါသနာပါရာမွာ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ထက္ လက္ရွိအလုပ္အကိုင္တစ္ခုရေရးနဲ ့ စား၀တ္ေနေရးေျပလည္မႈကိုအဓိကထားလုပ္ကိုင္ ၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေခါင္းေဆာင္သူ(၀ါ)လုပ္ငန္းရွင္(၀ါ)မန္ေနဂ်ာေတြရဲ ့ အခန္းက႑က အေရးပါလာပါတယ္ အလုပ္တစ္ခုရရင္ၿပီးေရာဆိုၿပီး လုပ္ေနတဲ့၀န္ထမ္းေတြကို ဒီအလုပ္ကိုခ်စ္တတ္လာေအာင္ မိမိဘ၀ရဲ ့ တက္လမ္းတစ္ခုလို အလုပ္ေပၚမွာျမင္တက္လာေအာင္ စီမံခန္႔ခြဲလမ္းညႊန္ေပးရမွာပါ။ ဒီအတြက္ ေအာက္ပါေမးခြန္းေလးေတြကို ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပန္ေမးၾကည့္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။ 🍁 ၁။သင့္၀န္ထမ္းေတြရဲ႔ တစ္ဦးျခင္းအရည္အခ်င္းေတြ တိုးတက္လာေစဖို႔သင္ဘယ္လိုအခြင့္အေရးမ်ိဳးေတြလုပ္ေပးၿပီးၿပီလဲ။ ဒါဟာ နံပါတ္(၁)အေရးႀကီးဆံုးကိစၥတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ဟာ ၄-၅ ႏွစ္ဆက္တိုက္လုပ္ေပးၿပီး အလြန္ေတာ္တဲ့ ၀န္ထမ္းျဖစ္ေနရင္ေတာင္မွအခ်ိ္ိန္တစ္ခုေရာက္လို႔ သူ႔အတြက္ တိုးတက္ဖြြံ႔ၿဖိဳးႏိုင္ဖို႔(ရာထူး၊ေငြေၾကး၊ပညာ၊ အေတြ႔အႀကံဳသစ္)အခြင့္လမ္းမရွိေတာ့ဘူးလို႔ ျမင္လာရင္ အလုပ္ေပၚမွာ စိတ္ပ်က္ၿငီးေငြ႔လာၿပီး လုပ္ႏိုင္စြမ္းအားေတြေလ်ာ့က် လာတက္ပါတယ္။သူတို႔ကိုု လုပ္ပိုင္ခြင့္ပိုေပးျခင္း၊သူတိုု ့ရဲ့အဓိကလုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္မုဳ နယ္ပယ္ကို ပိုမိုၿမင့္တင့္ေပးၿခင္း (ဥပမာ အေရာင္းကြ်မ္းက်င္သူကို တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ျမင့္တဲ့သင္တန္းမ်ဳိးေတြတက္ေစျခင္း ၊ သူတို႔ဟာလုပ္ငန္းရဲ႕အေရးႀကီးတဲ့အစိတ္အပိုင္းလို ့ၿမင္တတ္လာေအာင္ အသိအမွတ္ၿပဳေပးျခင္း) ေတြလုပ္ေပးနိုင္ပါတယ္။သူတို႕ေတြတိုးတက္လာေအာင္လုပ္ေပးနိုင္တာနွင့္အမွ် သင္သူတို႕ကိ္ုတကယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြလို ျမင္ၾကည့္ေပးရပါမယ္။ 🍁 ၂။၀န္ထမ္းေတြရဲ႕အသံ (ခံစားခ်က္)ကိုသိေအာင္လုပ္ထားရဲ႕လား ။ လုုပ္ငန္းရွင္တစ္ေယာက္အေနနဲ ့၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ခံစားခ်က္ (အသံ)ကိုု တစ္လကိုဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ နားေထာင္ၾကည့္ဖူးပါသလဲ။ နားလည္နိ္ုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ဖူးပါသလား။ ” ငါေျပာသလိုလုပ္ ၊ ဘာမွျပန္မေျပာနဲ႕ ၊ မင္းတို႕ထက္ေတာ္လို႕ သူေဌးလုပ္ေနတာ” ဆိုတဲ့အေတြးမ်ိဳးနဲ႕ဆိုရင္ေတာ့အႏၱရာယ္ရွိပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕အသံကို နားေထာင္ၿပီး သူတို႕ေတာင္းဆို သမွ်လိုက္ေလ်ာရပါမယ္လို႕မဆိုလိုပါ။ ၀န္ထမ္းေတြအတြင္းမွာလဲ လိုတာထက္ပိုေတာင္းမယ့္သူေတြရွိေနနိုင္လို႕ပါဘဲ။ ေျပာခ်င္တဲ့အဓိကအခ်က္က…….၀န္ထမ္းေတြအားလံုးရဲ႕အေျခအေနကိုသိေအာင္လုပ္ထားမွကိုယ္ကမွန္ကန္တဲ့စီမံခန္႕ခြဲမႈေတြ လုပ္နိုင္မွာမို႕လို႕ပါဘဲ။ တခ်ိဳ႕မန္ေနဂ်ာေတြလုပ္ေလ့ရွိတာက ျပသနာ (သို႕) အေၾကာင္းအရာေတြက္ိုစုၿပီးရွင္းတတ္ျခင္းနွင့္ မျဖစ္မေနအေၾကာင္းကိစၥေပၚလာမွ လုပ္တတ္ျခင္းေတြပါ။ အႏၱရယ္မ်ားပါတယ္ ။ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕အသံကို နားေထာင္ျခင္းဆိုတာ သူတို႕ရဲ႕အေလ့အက်င့္/ အျပဳအမႈအေတြးအေခၚမွားေနရင္ေျပာင္းလဲေပးဖို႕ပါဘဲ။ အေတြးအေခၚအျပဳအမႈမွားေနတာကို အခ်ိန္နွင့္တေျပးညီသိေအာင္လုပ္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးရပါမယ္။ 🍁 ၃။၀န္ထမ္းေတြကိုအသိမွတ္ျပဳရဲ႕လား ။ ၀န္ထမ္းေတြဟာသူတို႕ရဲ႕ႀကိဳးစားမႈ၊ ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္မႈတစ္ခုခုရွိတိုင္း အလုပ္ရွင္ရဲ႕အသိမွတ္ျပဳမႈကိုလိုခ်င္တတ္ၾကပါတယ္ နွဳတ္ကေလးနဲ႕မင္းေတာ္တယ္ကြာ ဆိုတာမ်ိဳးေလာက္ေတာင္မလုပ္ေပးနိုင္ခဲ့ရင္ေတာ့ သူတို႕ေတြရဲ႕စိတ္ပ်က္အားငယ္မႈ ဟာ အလြန္မင္းက်ဆင္းသြားေတာ့တာပါဘဲ ။ ဘယ္ေလာက္လုပ္ေပးလုပ္ေပးမထူးေတာ့ပါဘူးကြာ ၊ ကိုယ့္မွအသိအမွတ္မျပဳတာ ေတာ္ရံုေလးလုပ္ၿပီး လစာမ်ားတဲ့အလုပ္ေတြ႕ရင္ေရြ႕တာေပါ့ ဆိုတဲ့အေတြးမ်ားဝင္ကုန္ၾကပါတယ္။အသိမွတ္ျပဳတယ္ဆိုရာမွာ ဂုဏ္ျပဳလက္မွတ္ ၊ ေငြေၾကး ၊ ဆုပစၥည္း ဆိုတာမ်ိဳးအျပင္ သံုးစကၠန္႕ေလာက္ပဲ အခ်ိန္ကုန္တဲ့ `` မင္းလုပ္တာေတာ္တယ္ ခ်ီးက်ဴးပါတယ္” ဆိုတာေလာက္ေတာ့ေျပာေပးနိုင္ၾကမယ္ထင္ပါ တယ္။ 🍁 ၄။အေပၚေအာက္အုပ္ခ်ဳပ္သူ (ၾကားခံ) မန္ေနဂ်ာ မ်ားနွင့္ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ၾကပါရဲ႕လား။ သုေတသနေတြ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအရ မန္ေနဂ်ာေေတြဟာလုပ္ငန္းရွင္နွင့္၀န္ထမ္းၾကားဆက္သြယ္ေပးေနရသူေတြ ၿဖစ္တဲ့အျပင္ သူတို႕ရဲ႕ေစ့စပ္ညိွနိွဳင္းေပးနိုင္မႈ ဟာ ၇၀ %ခန္ ့ အေရးပါတာေတြ႕ရပါတယ္ ။ အလယ္အဆင့္ (Mid – Level)မန္ေနဂ်ာေတြဟာ ခက္ခဲတဲ့အေနထားတစ္ခုမွာရပ္တည္ၾကရပါတယ္ ။ ကိုယ္ Team မေကာင္းရင္အလုပ္ရွင္ရဲ႕အဆူပူကိုခံရသလို ေအာက္က ၀န္ထမ္းေတြက သူတို႕ရဲ႕အဆင္မေျပမႈေတြအတြက္ ပုဏၰတိုုင္ လုပ္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ကိုယ့္အလုပ္ကိုပီးေအာင္၊ တာ၀န္ေက်ေအာင္လုပ္ရတဲ့အျပင္ ၊ကိုယ့္ Team ရဲ့ Motivation အတြက္ပါ ၾကိဳးစားလုပ္ေနရပါတယ္။ မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ကိုယ့္လက္ေအာက္ငယ္သားတစ္ေယာက္ခ်င္းစီကို အခ်ိန္ေပးရပါမယ္။ တစ္ေယာက္အေၾကာင္းတစ္ေယာက္နားလည္ေအာင္လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။ ၀န္ထမ္းေတြဟာ သူတို႕ရဲ႕ဂရုစိုက္တာ၊ တန္ဖိုးထားဆက္ဆံတာလိုခ်င္ၾကပါတယ္။ သူတို.ရဲ.ရင္ဘတ္ထဲက ခံစားခ်က္ ( Emotion ) ကိုနားလည္ပီး တက္ၾကြေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးနိုင္ရပါမယ္။ 🍁 ၅။၀န္ထမ္းေတြ အလုပ္ခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ဘာေတြလုပ္ေပးထားသလဲ ။ ၀န္ထမ္းေတြအလုပ္လုပ္ေနရတာ ေပ်ာ္ၾကရဲ႕ လား။ ဒီေမးခြန္းကနည္းနည္းရွဳပ္ပါတယ္။ မိမိအိမ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရေနတဲ့၀န္ထမ္းဟာ အလုပ္ခြင္ေရာက္လာရင္ အေပ်ာ္ေတြကူးစက္လာပီး အလုပ္လုပ္ရတာ ေပ်ာ္ေနပါသလား။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ အလုပ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့သူတစ္ေယာက္ဟာ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ေကာ ေပ်ာ္ေနနိုင္ပါသလား။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေတြသိပ္မပါေစတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကို အလုပ္ခြင္မွာေကာ အလုပ္ခြင္ျပင္ပမွာပါသူတို႕ကိုေပ်ာ္ရႊင္မႈရေအာင္ ဘာလုပ္ေပးနိုင္မလဲစဥ္းစားေပးပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ဟာ ပံုမွန္အားထက္ ၁၂% တိုးၿပီးအလုပ္လုပ္ပါတယ္တဲ့။ 🍁 ၆ ။က်န္းမာေရးအတြက္ေရာ ဘာေတြ ဂရုစိုက္ ထားေပးပါလဲ ။ လုပ္ငန္းခြင္ က်န္းမာေရးဆိုတာ အလြန္ၾကီးမားတဲ႔ ျပႆနာတစ္ခုပါ။ Gym ေဆာ႔ဖို႕ ပိုက္ဆံထုတ္ေပးတာ ၊ခြန္အားျဖစ္ေစတဲ့ အစားအစာ၊ ဓာတ္ဆားထုတ္ အလကားေပးတာေလာက္ကို ေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္ဟာအရမ္းပင္ပန္းၿပီး Work Life Balance ဆိုတဲ့ အလုပ္နဲ႔ဘ၀ ေနထို္င္မႈမမွ်တေတာ့ဘူးဆိုရင္သူအလုပ္လုပ္နိုင္ စြမ္းေတြ က်ဆင္းလာပါၿပီ။ လုပ္ငန္းခြင္အားကစားၿပိဳင္ပြဲအေသးစား(အေျပးၿပိဳင္ တာ ၾကက္ေတာင္ရိုက္ျခင္း ၊ ေဘာလံုးကန္ျခင္း) အစရွိတာေလးေတြ လုပ္ေပးရပါမယ္။ ၀န္ထမ္းေတြက္ိုအလုပ္ဒဏ္ မပိပါေစနဲ ့။ 🍁 ၇ ။သင့္၀န္ထမ္းဟာသင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ Ambassdor (သံတမန္ျဖစ္ေနရဲ႕လား) လက္ေတြ႕ အလြယ္ကူဆံုး စမ္းစစ္န္ိုင္တဲ့အခ်က္က သင့္၀န္ထမ္းဟာ သူ႕မိတ္ေဆြတစ္ဦးဦးကို သူနွင့္အတူအလုပ္လာဖို႕ဖိတ္ေခၚခ်င္စိတ္ရွိရဲ႕လားဆိုတာပါ။ ဒီအလုပ္ကေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္၊ တိုးတက္နိုင္တယ္လို႕ ကိုုယ္ဝန္ထမ္းက ေၿပာလာ တာဟာ တန္ဖိုးအရွိဆံုးတိုင္းတာနည္း တစ္ခုပါဘဲ။ လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနတဲ့၀န္ထမ္းကမွ သူ႕မိတ္ေဆြကိုအလုပ္လာေလွ်ာက္ဖို႕ဖိတ္ေခၚခ်င္စိတ္မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့သင့္လုပ္ငန္းက ၀န္ထမ္းေတြရဲ ့ စိတ္ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အေၿခအေနကိုသိနိုင္ပါၿပီ။ 🍁 ၈။လုပ္ငန္းခြင္စိတ္ေက်နပ္မႈရွိရဲ႕လား။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲ႕မတူပါ။ လုပ္ငန္းခြင္မွာသက္ေတာင့္သက္သာ အလုပ္လုပ္ေနမွကုန္ထုတ္စြမ္းအားတိုးပါ့မယ္ ။ အလြန္ပူအိုက္တဲ့ အခန္းမ်ိဳးထဲမွာ ဘယ္သူမွေခါင္းေအးေအးနဲ႕မလုပ္နိုင္ၾကပါဘူး ။ အလုပ္ခြင္ဧရိယာအကုန္လံုးကို အခ်ိန္နွင့္အမွ် ေနထိုင္လုပ္ကိုင္လို႕ ေကာင္းေအာင္ လိုုအပ္တာေတြကိုု ျပဳျပင္ညိွနိွဳင္းေပးဖို႕ လိုပါတယ္။ 🍁 ၉ ။လုပ္ငန္းခြင္နဲ ့ ကိုုက္ညီတဲ့ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြကိုခန္႕ထားရဲ႕လား။ Culture Fit လို႕ဆိုတဲ့ မိမိလုပ္ငန္းရဲ႕ပံုုစံ ၊ ဓေလ့ နဲ႔ကိုက္ညီတဲ့၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြ ခန္႕ထာနိုင္မွ ၊ ထုတ္လုပ္နိုင္စြမ္းအားျမင့္ တက္လာသလို ၊ ၀န္ထမ္းကလည္း အလုပ္ခြင္ေပ်ာ္ရႊင္စိတ္ေက်နပ္ မႈရနိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ- ၀န္ေဆာင္မႈေပးရတဲ့ ဟိုတယ္/ စားေသာက္ဆိုင္ လုပ္ငန္းေတြမွာ စကားေျပာဆိုခ်ိဳသာတဲ့ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာစိတ္ရွည္တဲ့ ၀န္ထမ္းမ်ိိဳးနဲ႕မွကိုက္ညီပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က မိမိလုပ္ငန္း က အဓိကတန္ဖိုး (ဓေလ့ထံုးစံကို)စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ကိုင္စြဲထားရပါမယ္။ကိုယ္နဲ႕အတူရင္ဘတ္ခ်င္းအတူတူ လုပ္မဲ့ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးကိုသာရွာခန္႕ပါ။ 🍁 ၁၀ ။လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္းနဲ႕ ဆက္ဆံေရးေတြေကာေကာင္းမြန္ပါရဲ႕လား။ သင့္၀န္ထမ္းကိုေမးၾကည့္ပါ။ "အလုပ္ခြင္အတြင္းမွာသူ႕အတြက္အေကာင္းဆံုးသူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ရထားၿပီးၿပီလားလို႕ " ကိုယ္နဲ႕တိုင္ပင္ေဖာ္တိုင္ပင္ဖက္ လုပ္ငန္းခြင္မိတ္ေဆြ ဆိုတာလိုအပ္ပါတယ္။ အဆင္မေျပမႈ ေတြက္ုိ ရင္ဖြင့္နိုင္ရင္ ဖိအားေတြေလ်ာ့သြားေစမွာပါ။ အဖြဲ႔လိုက္ခရီးသြားျခင္း ၊ Team Buildy Game ေဆာ့ေပးျခင္း ေတြနဲ႔ တိုးတက္လာေစနိုင္ပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ အခ်င္းခ်င္းေျပာဆိုဆက္ဆံမႈ တိုးလာေစဖို႔ အလုပ္ခ်ိန္ျပင္ပ အတူသြားအတူစား အတူေသာက္ၾက ေပ်ာ္ပါးၾက ေစျခင္းဟာသူတို႕ရဲ႕ဆက္ဆံေရး ေတြပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစတာပါဘဲ။ Reference: Office Vibes ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္ ေကာင္းၿငိမ္းစိုး- Kudos

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »