HR ႏွင့္ Presentation
အစခ်ီ၍နိဒါန္းက်ဴးရေသာ္ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေသာ ေသသပ္လွပေသာ အခင္းအက်င္း တင္ဆက္မွဳဟုပင္ ပံုေဖာ္ေရွ႔တန္း တင္လိုက္ရပါ၏ ။
မိတ္ေဆြတို႔ အားလံုးနီးပါး seminar တက္ေရာက္ဖူးသူမ်ားျဖစ္ႀက ပါမည္မဟုတ္ပါေလာ
ပညာေရး ၊စီးပြားေရး ၊ႏိုင္ငံေရး အသီးသီးေသာ ေခါင္းစဥ္မ်ား ကိုလည္းရင္းႏွီးျပီးသားျဖစ္ႀကလိမ့္မည္ကို ယံုႀကည္ပါသည္။
သို႕ရာတြင္ ကြ်ဳပ္တို႔အေနျဖင့္တင္ဆက္ပံုအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ႀကံဳဖူးႀကမည္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
Presentation တစ္ခုတြင္ ------
1. Information sharing ျပဳလုပ္ျခင္း
2. Explain and learning lesson သင္ခန္းစာအေႀကာင္းအရာမ်ားအား ေလ့လာျခင္းႏွင့္ျပန္လည္ရွင္းလင္းတင္ျပျခင္း
3. Aim /vision/ mission/ objective
ခံယူခ်က္မ်ား၊ေရတို ေရရွည္ ကလအပိုင္းအျခားမ်ားႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို မွ်ေဝေဆြးေႏြးျခင္း စသည့္အပိုင္းသံုးပိုင္းအားျဖင့္ေတြ႔ျမင္ ႀကရေပလိမ္႔မည္။
ထိုမွတဆင့္ presenter တို႔သည္ audience တို႔၏ အာရံုစူးစိုက္ ႏိုင္မွဳကို အေကာင္းဆံုးေပးစြမ္းႏိုင္ရန္ အတြက္လည္း အထူးဂရုျပဳသင့္ေပသည္။
အေႀကာင္းအရာတင္ဆက္ရာ၌ လူတစ္ဦးထဲကိုသာ အာရံုစူးစိုက္ ေဟာေျပာျခင္း (bad eye contact)
မျဖစ္ေစရ၊ တင္ျပလိုသည့္အေႀကာင္းအရာသို႕မေရာက္ႏိုင္ဘဲ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္မသက္ဆိုင္ေသာ အေႀကာင္းအရာသို႕ကူးေျပာငး္သြားျခင္းမျဖစ္ေစရ၊နားေထာင္ေဆြးေႏြးသူမ်ားအေပၚ ဆရာလုပ္အမိန္႔ေပးျခင္းဟုထင္ျမင္ေစတတ္ေသာ စကားအသံုးအႏွဳန္းမ်ား အသြင္ မေဆာင္ေစရပါ။
လိုအပ္ေသာ အေႀကာင္းအရာ ႏွင့္ ပိုင္ႏိုင္ထိမိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုသာ ေဆြးေႏြးတင္ျပ ႏိုင္ရန္ဂရုတစိုက္ရွိသင့္ပါသည္။မိမိစိတ္ထင္ရာ မ်ားကိုအသားေပးေဆြးေႏြးျခင္းကိုေရွာင္က်ဥ္၍ သဘာဝက်က်ႏွင့္ ယခင္၊ယခု၊ ေနာင္ ဆိုေသာ ကာလမ်ားျဖင့္သာ လက္ေတြ႔က်က် ေဆြးေႏြးတင္ျပေပးႏိုင္ဖို႕အေရးႀကီးပါသည္။
Presentation တစ္ခုတြင္ ပထမဦးဆံုး နိဒါန္းလွပစြာ အသံုးျပဳျခင္းႏွင့္ မိတ္ဆက္ ပြဲထြက္မွဳေကာင္းမြန္ျခင္း၊ဒုတိယ (main )အဓိက အေႀကာင္းအရာကို တင္ျပျခင္း ထိုသို႔တင္ျပရာတြင္လည္း တက္ေရာက္လာသူမ်ား၏ မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲတို႔ကို အကဲခတ္ႏိုင္ရန္လိုအပ္ျပီး မည္သည့္နယ္ပယ္တြင္ မည္သို႔ေဆြးေႏြး သင့္ေႀကာင့္ ဟာသေႏွာေလးမ်ားပါ မႀကာႀကာထည့္သြင္း တင္ဆက္ျခင္းတို႕ကိုျပဳလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္အေႀကာင္းရာ အေပၚျငီးေငြ႔သြားျခင္း မျဖစ္ေစရန္ သတိျပဳမိဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ အေႀကာင္းအရာတို႕အား အေမးအေျဖ ပံုစံမ်ိဳးလုပ္ရန္ အခြင့္အေရးရပါက ထိထိမိမိ မလြတ္စတမ္း အသံုးခ်ႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးပါသည္။
တတိယအေနျဖင့္ စကားအဆံုးသတ္ conclusion ေကာင္းျခင္းရပါမည္၊ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ့ဲေသာ အေႀကာင္းအရာ မ်ားႏွင့္ဆက္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္းအေျဖထုတ္မွဳမ်ားကို လွပထိမိစြာ ျပန္လည္ေျဖရွင္းခ်က္ေပး ေျဖႀကားေပးျခင္းမ်ိဳးျပဳလုပ္ေပးရပါမည္။ အႀကံဳျပဳ သို႕မဟုတ္ အက်ိဳးျပဳ အေႀကာင္းအရာ ဥပမာသံုး၍ တိုက္တြန္းေပးျခင္းမ်ိဳးျပဳလုပ္ခ်င္း၊ စိတ္ဓာတ္လွဳံ႔ေဆာ္ေပးျခင္း တို႔ျဖင့္ ေသသပ္ေသာ ေဟာေျပာျခင္းအခမ္းအနားျဖစ္ေစရန္အေကာင္းဆံုးလုပ္ေဆာင္သင့္သည့္အခ်က္အလက္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
မိမိ၏ေဆြးေႏြးေဟာေျပာခ်က္မ်ားသည္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ အမ်ားစုမွလက္ခံ္ႏိုင္ေသာ အေႀကာင္းအရာျဖစ္ရမည္။လက္ေတြ႔ျဖစ္ေပၚေနေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာအေႀကာင္းအရာျဖစ္ေစရမည္။ တက္ေရာက္နားေထာက္သူတို႔ႏွင့္ ဆန့္က်င္ေသာ အေႀကာင္းအရာမ်ိဳး မမ်ားေစရ ၊စကားသံအလြန္တိုးျခင္းက်ယ္ျခင္းႏွင့္ လိုသည္ထက္ပိုေသာ ကိုယ္လက္ဟန္ပန္(bodylanguage)မ်ိဳးမျဖစ္ေစရပါ။
မိမိယံုႀကည္ခ်က္ရွိေသာ မိမိကိုယ္တိုင္လက္ခံႏိုင္ေသာ အေႀကာင္းအရာ မ်ိဳးျဖစ္ျပီး သဘာဝက်က် ေဘာင္ဝင္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားျဖစ္ေစရန္ ႀကိဳတင္အစီအစဥ္ခ်မွတ္ရမည္ျဖစ္သည္။သို႕မွသာ သင္၏တင္ဆက္မွဳသည္ influential ျဖစ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေႀကာင္းအတိုခ်ံဳ႔သာတင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
powerpoint အသံုးျပဳ၍ presentation ျပဳလုပ္ပံုမ်ားကိုတင္ျပေပးရန္ ရွိေသာ္လည္း ႐ွိသည့္အခ်ိန္ေလးျဖင့္သာလိုတိုရွင္းတင္ျပေပးရျခင္းျဖစ္ပါ၍ လိုအပ္သည္ မ်ားကို ျဖည့္စြက္နားလည္ေပးေစလိုပါေႀကာင္း
ေက်ာ္မ်ိဳးဦး