(ေစ်းကြက္ခ်ဲ ႔ထြင္ေရးသေဘာတရားမ်ား )
ကြဲျပားျခားနားမ်ားျပားလွတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ကုမၸဏီေတြမွာ
ေစ်းကြက္အတြင္းထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ဖို႔အတြက္ မ်ားျပားကြဲျပားတဲ့
ေစ်းေရာင္းျခင္း သေဘာတရားမ်ားရွိၾကပါတယ္။
၁-လဲလွယ္္ျခင္းသေဘာတရား
၂-ထုတ္လုပ္ျခင္းသေဘာတရား
၃-ထုတ္ကုန္ သေဘာတရား
၄-ေရာင္းခ်ျခင္းသေဘာတရား
၅-ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းသေဘာတရား
၆-ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈေစ်းကြက္ခ်ဲ ႔ထြင္ျခင္းသေဘာတရား
တို႔ဟာ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ေစ်းကြက္သေဘာတရားေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီထဲမွာမွပထမအခ်က္၃ခ်က္ကို
အရင္ဆုံးရွင္ျပေပးပါ့မယ္။
၁-လဲလွယ္ျခင္းသေဘာတရား
ဒီသေဘာတရားမွာ ေရာင္းသူ၀ယ္သူ နွစ္ဦးစလံုးရဲ့ တူညီတဲ့ အျမင္နဲ႔
ေစ်းေရာင္းေစ်း၀ယ္တစ္ခု လဲလွယ္လုပ္ေဆာင္တာပါပဲ။ ေစ်းကြက္ အနွစ္သာရကို
ေျခေျချမစ္ျဖစ္ သိရွိ ထားမွာသာ လဲလွယ္ေရာင္း၀ယ္ျခင္းဟာ အေရးပါတဲ့
အခန္းက႑မွာ ပါ၀င္နုိင္မွာပါ။
ထိေရာက္တဲ့ ေစ်းကြက္ခ်ဲ႔ထြင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ကိုေလ့လာၾကည့္လိုက္ရင္
လဲလွယ္ေရာင္း၀ယ္ျခင္းထက္မ်ားစြာက်ယ္ျပန္႔ တာကို ေတြ႔
ုနိုင္ပါတယ္။လဲလွယ္ေရာင္း၀ယ္ျခင္း က အသြင္အျပင္( ထုတ္ကုန္ ရုပ္ထြက္)
နွင့္ ေစ်းနႈန္းကစားျခင္း တြင္သာ ေစ်းကြက္ သေဘာ တရားမွာ
ပတ္သက္မႈရွိပါတယ္။ေနာက္အေရးပါတဲ့ ေစ်းကြက္သေဘာတရားရဲ့ အသြင္အျပင္ကေတာ့
ေဖာက္သည္နဲ႔ ပတ္သက္မႈရွိတာ၊ ေဖာက္သည္ေက်နပ္မႈ တန္ဖိုးသစ္၊ ေဖာက္သည္ကို
၀န္းေဆာင္မႈေပးရာမွာ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈနဲ႔ အေရာင္း ဖန္တီးမႈ
အသစ္အဆန္းေလးေတြကလည္း လဲလွယ္ေရာင္း၀ယ္မႈမွာ အေရးပါ ပါတယ္။
၂- ထုတ္လုပ္မႈ သေဘာတရား
ဒီသေဘာတရားမွာ ေဖာက္သည္ရဲ့ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းေတြအေပၚ ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳနဲ႔
လြယ္လင့္တကူ ရရွိနု္ိင္မႈ အျမင္ကိုဦးစားေပးထားတဲ့ အေတြးအေခၚပဲျဖစ္ပါတယ္။
မွန္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္ထဲကို တင္သြင္းထားတဲ့ မိမိတို႔ေရာင္းမယ့္ ထုတ္ကုန္ဟာ
ထုတ္လုပ္မႈနုိင္မႈ စြမ္းအားျမင့္မား ေနရံုသာမက
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျဖန္႔ျဖဴးနုိင္မႈ သေဘာတရားကို ဆိုလိုပါတယ္။
အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ ဒီသေဘာတရားအေပၚဆႏၵကေတာ့ ထုတ္ကုန္ေတြကို
ထြက္နုိင္သမွ်မ်ားမ်ားထုတ္လုပ္နုိင္မႈကိုသာ တြန္းအားေပးပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ထုတ္ကုန္မွာ အာရံုစူးစိုက္ျပီး ( ဦးတည္ခ်က္ထားျပီး)
သူတို႔လုပ္ကိုင္နုိင္မႈ စြမး္အင္ေတြအားလံုးကို
ထုတ္လုပ္မႈအေပၚအသံုးခ်တာကို အဖြဲ႔အစည္းဖက္ကၾကည့္ရင္ေတာ့
သဘာ၀က်တယ္လို႔ေတာ့
ဆိုနုိင္ပါတယ္။သူတို႔ထင္တဲ့အတုိင္းလည္းထုတ္ကုန္အေရအတြက္အျမင့္ဆံုးအထိျဖစ္နုိင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္သူတို႔ဟာ ထုတ္ကုန္မ်ား နုိင္သမွ် မ်ားမ်ား ( အျမင့္ဆံုး)
အထိထုတ္လုပ္နုိင္မႈဟာ ထုတ္လုပ္မႈကုန္က်စရိတ္ကို နည္းေစျပီး
ေဖာက္သည္ေတြေရာ အျမတ္ေတြ ေရာ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း
ရရွိနုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းယံုၾကည္လွ်က္ရွိပါသည္။ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာ
ေဖာက္သည္ရဲ့ အထူးေစာင့္ၾကည့္ ဂရုစိုက္မႈကို မခံရပါဘူး။ ေဖာက္သည္ဆိုတာ
သူတို႔ ၀ယ္ယူေနစဥ္အတြင္းမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ စဥ္းစားစရာေတြက
လႈ႔ံေဆာ္မႈေတြကို ခံေနၾကရတဲ့သူေတြေလ။ရလာဒ္ကို ေျပာရရင္ေတာ့ ထုတ္လုပ္မႈ
သေဘာတရားဟာ မွန္ကန္တဲ့ေစ်းကြက္ခ်ဲ ႔ထြင္မႈမွာ မသင့္ေလ်ာ္ ပါဘူး။
ထုတ္လုပ္မႈ သေဘာတရားဟာ ၀ယ္လိုအားက ေရာင္းလိုအားထက္ ပိုေနတဲ့ ေစ်းကြက္
အတြက္ပဲ အသံုးခ်လို႔ရနုိင္ပါတယ္။
၃-ထုတ္ကုန္သေဘာတရား
ဤသေဘာတရားကေတာ့ ေဖာက္သည္ေတြဟာ ထုတ္ကုန္ရဲ့ အရည္အေသြး၊
လုပ္ေဆာင္နုိင္စြမ္းအင္၊ဆန္းသစ္တဲ့ ပံုစံ စတဲ့အရာေတြမွာ
အေလးေပးတတ္တယ္လို႔ယူဆတဲ့ အေတြးအေခၚပဲျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ဒီသေဘာတရားကို
ကုိင္ဆြဲ ထားတဲ့ လုပ္ငန္း(ကုမၸဏီ)ဟာ သူတို႔အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ ပစၥည္းေတြ
၊ အရည္အေသြးျပည့္ထုတ္ကုန္ေတြက ေဖာက္သည္ကို ဆြဲေဆာင္ နုိင္လိမ့္မယ္လို႔
တစ္သတ္မွတ္တည္း ယူဆလိုက္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ထုတ္ကုန္ သေဘာတရားဟာ
ထုတ္လုပ္မႈသေဘာတရားနဲ ႔ ကြာ ျခားခ်က္ေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ထုတ္လုပ္မႈ
သေဘာတရားက ပစၥည္းမ်ားမ်ားထုတ္လုပ္နုိင္ျခင္းဟာ ကုန္က်စရိတ္သက္သာျပီး
အျမတ္အစြန္းမ်ားမ်ားရရွိေစလိမ့္မယ္လို႔ အယူအဆကို အေျခခံျပီး
ထုတ္လုပ္မႈကို အားျဖည့္ေဆာင္ရြက္သလို၊ ထုတ္ကုန္ သေဘာ တရားကေတာ့
ပစၥည္းရဲ့အရည္အေသြးေကာင္းမြန္မႈ၊ ဆန္းသစ္မႈ ။ အိုင္ဒီယာေကာင္းမႈ
၊နည္းပညာျမင့္မားမႈ ေၾကာင့္ အျမတ္မ်ားမ်ားရျပီး ေဖာက္သည္ကို
ဆြဲေဆာင္နုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆ တဲ့ သေဘာတရားဘဲျဖစ္ပါတယ္။
ႏွစ္ခုစလံုးကေတာ့ ေဖာက္သည္နဲ႔ စားသံုးသူေတြကို သုေတသနနဲ႔ ဖြ႔
ံျဖိဳးမႈအစီအစဥ္ေတြကို
မျငီးေငြ႔နုိင္ေအာင္လုပ္ဖို႔ေတာ့လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ေဖာက္သည္
နဲ႔ စားသံုးသူေတြ က ဘာကို အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔
ပ်က္ကြက္ေနတတ္ ပါတယ္။အကယ္၍ ကုမၸဏီ ဟာ ထုတ္ကုန္အေပၚမွာပဲ
အာရံုစူးစိုက္မႈမ်ားေနရင္ေတာ့ ေရတိုေစ်းကြက္အျမင္ ( marketing myopia)
ဆီကို ဦးတည္ေနတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ
ထုတ္ကုန္အေပၚမွာ ေဖာက္ သည ္ေတြရဲ့လိုအပ္ခ်က္ ေတြ ထက္ ပိုျပီးအေရး
ေပးလြန္းလိို႔ျဖစ္ပါတယ္။
Share this